رابطه میان سواد اطلاعاتی و توانایی کاربران کتابخانه‌ها در تشخیص اخبار جعلی براساس مؤلفه‌های اطلاع‌نگاشت ایفلا


نویسندگان: امیر اسمعیلی، صالح رحیمی، محمود مرادی

هدف
: تعیین رابطه میان سواد اطلاعاتی و توانایی کاربران کتابخانه‌های عمومی شهر کرمانشاه در تشخیص اخبار جعلی براساس مؤلفه‌های ایفلا با استفاده از مدل معادلات ساختاری.
نتیجه‌گیری: با توجه به رابطه مثبت میان سواد اطلاعاتی و توانایی تشخیص اخبار جعلی، کتابخانه‌های عمومی باید آموزش فنونی نظیر سواد اطلاعاتی را به کاربران برای تشخیص اخبار جعلی مدنظر قرار دهند.

کتابخانه ملی کودکان و نوجوانان ایران: بایدها و نباید‌ها (مقایسه‌ای بین‌المللی)

نویسندگان: نرگس نشاط، لیلا منجمی
مطالعه تطبیقی کتابخانه ملی کودکان و نوجوانان ایران با کتابخانه‌های مشابه در جهان به قصد دستیابی به نقاط قوت و مشکلات و کاستی‌های احتمالی و ارائه راهکارهایی برای بهبود. 
نتیجه‌گیری: کتابخانه ملی کودکان و نوجوانان ایران برای همسو شدن با وضعیت بهینه و نیز همگامی با رهنمودهای بین‌المللی نیازمند بازنگری و بهبود در ارائه خدمات، مدیریت، فضا، و نیروی انسانی است. 

شناخت دستاوردها و اثرات عملی خواندن در بین اعضای کتابخانه‏‌های عمومی شهر کرمانشاه

نویسندگان: شیوا یاری، رضوان اجاقی
نظر به اهمیت خواندن برای فرد و جامعه و پایین بودن سرانه خواندن در کشوری چون ایران، پژوهشگران، اندیشمندان و مسئولان حوزه خواندن از جمله مجموعه کتابخانه‌­های عمومی کشور سال­هاست که هر یک به شیوه­ای در تلاش‌­اند تا بتوانند با ارائه راهکارها، برنامه‌­ها، بسترسازی و فراهم نمودن زیرساخت­‌ها و تبلیغات مناسب، افراد را به‌ سمت خواندن جذب کنند. در این میان، بارها از مفید بودن خواندن و مزایای آن بحث شده است.


 

تکنیک های نوشتن، خواندن و مطالعه کردن برای کودکان

دربارۀ نوشتن بهتر آن است که در حالی که فرزندمان را کمک می کنیم تا بهتر بنویسد، اما آن قدرها به زیبایی خط و رعایت اصولی که برخی اوقات آنقدر ها هم در نوشتن خط زیبا مهم نیست او را وادار نکنیم. از او بخواهیم با نوشتن، تجربۀ دیگری را در جهت آموختن داشته باشد و با رونویسی و برخی اوقات حتی روی کتاب گذاشتن و به صورت نقاشی مطلب کتاب را نوشتن به او کمک کنیم که این کار را به سهولت و به راحتی انجام دهد و احساس خوبی از نوشته خودش که از نظر او خلق کردن است که کرده، خوشحال و شادمان باشد.



تعداد 1 از 6 <<   <قبلی   بعدی>   >>
تمام حقوق این اثر برای شرکت مهندسی ارتباطات پیام مشرق و نرم افزار کتابخانه 2.0 .ثنا محفوظ می باشد